3.1. PLANIFICACIÓN DE LA UNIDAD AICLE.
Siguiendo el modelo aportado por INTEF de la autora Isabel Pérez Torres, he desarrollado la unidad CLIL para PLANTS destinada a Primaria, 2º curso en el área de Natural Science.
The template includes the following chapters:
- OBJECTIVES
- CONTENTS (SCIENCE AND LANGUAGE: VOCABULARY AND STRUCTURES)
- DISCOURSE TYPES
- LANGUAGE SKILLS
- CULTURAL CONTEXT
- THINKING / COGNITIVE PROCESSES
- ACTIVITIES / TASKS
- METHODOLOGY
- CLASS MANAGEMENT
- RESOURCES
- COMPETENCES
- EVALUATION
3.2. OBJETIVOS DEL USO DE RECURSOS EDUCATIVOS.
Hemos reflexionado sobre las ventajas de trabajar con REA para AICLE:
As detailed in the presentation BLOQUE III:REA y la elaboración de materiales AICLE, esta actividad nos dará la oportunidad de trabajar los siguientes aspectos:
- Understand content and new vocabulary in an interactive way: parts of a plant and various examples of plants.
- Integrate CLIL content and language in a natural and dynamic way via web-based resources and platforms.
- Work in pairs to share knowledge and build up from their previous experience.
- Consolidate results and share in big group so everybody learns in a supportive environment.
- Classify the various types of plants according to which part of the plant they are, through this interactive website.
3.3. DISEÑO DE MATERIALES:
I've created a Powerpoint presentation with a detailed account of my CLIL UNIT on PLANTS, throughout 10 sessions. I've posted 3 interactive activities, including my own resource with EDUCAPLAY:
https://twitter.com/LourdesMolejon/status/666375570553511936
3.4. ¿CUÁN AICLE ERES AHORA?
Autoevaluación del aprendizaje del curso.
3.5. DIARIO FINAL DEL CURSO: Actualizar Blog con nuestra reflexión sobre nuestro propio aprendizaje y compartir en Twitter nuestro progreso.
Muchas gracias a todos por vuestra colaboración.
Un saludo,
Lourdes
No comments:
Post a Comment